Ohh Sahabat






Assalamualaikum sahabat sekalian..Selamat menunaikan solat zuhur..Jangan tinggal solat tau..Allah tak suka hambaNya yang tak solat..Sekarang ni Anuar dok tengah tunggu waktu zohor..Daripada membazir masa lebih baik Anuar update belog ..
Entry kali tentang sahabat..Mesti korang semua ada sahabat ataupun kawan atau friend dalam bahasa inggeris..Dalam bahasa arab ape ekk? Lupa la..Hehe...Kawan korang mesti beribu-ribu-ribu kan ?  KN3 ? HArap korang dapat lah jaga kawa korang dengan baik..Wahai sahabat ku ! Nah amek Hang !


                    Sahabat Sejatiku

Aku sedih, kau menghibur
Aku kecewa, kau membuatku senang
Dan bila aku tak bisa
kau pun mengajari
Sahabat,
Kau bagai malaikat bagiku
Kau bagaikan bidadari untukku
Semua kebajikan ada padamu
Sahabat....
Satu pintaku untukmu
Yaitu janji selalu erat
Tak pernah terpisah,
seumur hidup kita.


Sahabat ni adalah teman sewaktu kita hidup didunia ni..Allah telah ketemukan kita dengan pelbagai orang yang berlainan agama dan bangsa di merata tempat..Orang yang kita jumpa tu mungkin akan menjadi sahabat kita,ada juga tidak..

Sahabat lah tempat kita meluahkan perasaan..Tempat kita mengadu masalah kita..Sesetengah sahabat ni ada yang dapat memahami masalah kita..Kadang-kadang tu ada yang tak dapat memahami..Kemana kita hendak pergi mesti dengan sahabat kita..Kalau tak keluar dengan family mesti keluar dengan kawan.Tambah-tambah yang kaki hangout tu..Bagus jugak tu..Dapat kita mengeratkan lagi kasih sayang antara kawan..

Jangan Gaduh Dengan Kawan Kita tau,Allah Marah,Mak pun marah.

Korang semua jangan kawan dengan gengster,hidup korang pasti tak selamat didunia mahupun akhirat..Dh panjang lebar menaip ni..Lenguh jari dok tekan bermacam-macam jenis huruf ni..Mesti korang malas nk baca panjang-pnjng ni..Kalau tk nk baca pon tak pa..Kasi like masok pesbuk pon jadi !



Hope Terhibur :)
Syukran Jazilan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...