Tips Menyembuhkan Mata Rabun

Assalamualaikum readers sekalian..Malam ni Anuar nak kongsikan sedikit tips..Baru kali pertama entry pasal tips-tips ni..Tips ni pun terjumpa dekat blog Cik Nina ..Maaf ye Cik Nina kami copy..Kami cuma nak berkongsi saja..Boleh kan?

Ok mari kita mulakan ..

Sabda Nabi Muhammad S.A.W:
"Barangsiapa yag ingin menyembuhkan kelemahan pandangannya (kabur//rabun),maka hendaklah dilakukan:

1)Memandang bulan pada awal bulan.Jika tidak kelihatan atau terhalag oleh awan dan lain-lain hal lakukan pada malam kedua.Jika tidak dapat juga pada ketiga atau seterusnya hingga nampak bulan itu.

2)Apabila kelihatan,hendaklah ia menyapu tangan kanannya ke mata dengan membaca Al-Fatihah sebanyak 10 kali.

3)Sesudah itu mengucapkan pula sebanyak 7 kali doa ini: "Al-Fatihah itu menjadi ubat tiap-tipa penyakit dengan rahmat-MU ya Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang."

4)Lalu mengucapkan "Yaa Rabbi" sebanyak 5 kali.

5)Terakhir mengucapkan pula doa ini sebanyak 1 kali: "Ya Allah sembuhkanlah,Engkaulah yang menyembuhkan,Ya Allah sihatkanlah,Engkaulah yang menyihatkan."

Sebarkan ye.Insyaallah dengan izin-Nya akan sembuh .

Syukran Jazilan.

2 comments:

sis92 said...

alhamdulillah sis tak rabuh teruk sgt..
:P

Boboi Boy said...

ha ..Bagus lah kalau mcm tu :) Kalau tak rabun terus lagi bagus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...