Rantai Burung Hantu Haram?



Assalamualaikum.

Maafkan aku jika entri ini membuat anda semua terasa hati , aku perlu menegur kerana aku tidak mahu dianggap sekonggol dengan benda ini , sudah bagi tanggungjawab kaum Adam untuk memimpin kaum Hawa ini
.

Manusia Sekarang ni bila nampak benda comel,cantik sikit je mesti nak beli.Beli Tanpa usul periksa dulu.Manusia sekarang ni begitu lalai sekali.Beringatlah wahai manusia.Yahudi sanggup melakukan apa sahaja untuk menjatuhkan Islam.


Burung hantu tu memang nampak comel.Nampak cantik jika dikalungkan.Tapi adakah korang tahu apa maksud disebalik patung yang tidak bernyawa itu? Siapakah yang membuat dan mencipta patung tersebut?


Astagfirullahalazim
Apa semua ni ?? Pernah dengar nama ini? FREEMASON ? pernah ? kalau nak tahu , mereka inilah kaki kaki DAJAL , mereka join angkatan DAJAL AL-MASSIH ni sebab nak HARTA , KAYA , NAMA , dan jangan terkejut kebanyakannya semua orang2 ternama negara kita , nama nama mereka cukup besar serta yang amat sedih sekali mereka ini antara nya orang Islam .


Apakah ni semua? Yahudi yang membuat semua ni.

KALAU ANDA PERNAH LIHAT SIMBOL ATAU APA JUA BERKAITAN DENGAN INI , DIHARAP ANDA DAPAT JAUHKAN DIRI DARI MEREKA

Bersusah payah RASULULAH S.A.W , berhijrah , untuk menyebarkan islam , mahu manusia ini selamat , mahu umat-nya hidup senang di dunia dan di akhirat tapi kita? apa kita buat? menjatuhkan maruah agama , sanggup murtad , sanggup bergadai maruah diri , bangsa dan agama.

tahukah anda mereka(pemuja dajal) tersenyum melihat kamu semua bangga dengan loket burung hantu itu , bagi mereka(pemuja dajal) burung hantu sebagai simbol ritual mereka , 

MAJORITI perempuan di negara kita memakai loket ni ketika bersiar-siar dan yang paling menyedihkan mereka memakai loket ini besertakan tudung , dan sudah teranglah mereka ini ISLAM , 

Maka kita kena hindar benda ni dari terus berluasa , kita kena peka !
wahai kaum Adam wahai kaum Hawa bangkit ! kita kena bertindak , kita kena halang semua ini.

Kita PERLU saling menasihati antara satu sama lain , kita kena PEKA , sebelum kita beli kita tengok dulu fikir dulu. takut kita tersalah beli , Mereka suka sahaja kerana rancangan mereka berjaya.Rancangan mereka berjaya dan kita terikut budaya mereka.





Maka aku sebagai wakil seluruh umah yang ingin menegur tapi takut ada yang kecil hati , kepada semua kaum Hawa atau Adam , berhentilah dari membeli , memakai loket ini , HARAM bagi kita umat islam memakai barangan dari mereka(pemuja dajal,zionis) . Kaum Adam , kita ni lelaki , tak perlu kita pakai rantai rantai ni , bukan cara kita , agama kita tak suruh pun ..

Antara Sebab Lain :

Membuat atau mengukir patung bagi objek  yang bernyawa secara lengkap segala anggota tubuh badan dan jisim dan bayang , sama ada  ia di alam bentuk manusia atau haiwan adalah berdosa besar.

Perkara ini disandarkan kepada beberapa hadis sahih Rasulullah S.A.W  yang memberi amaran  tentang azab seksa  yang akan ditimpakan kepada mereka  yang mengukir patung pada hari kiamat  kelak.

Apabila patung-patung tersebut di jadi kan perhiasan , maknya ia di jadi kan sebagai sesuatu  yang dimuliakan atau  ada unsur-unsur  penghormatan. Oleh itu , meletakkanya  dengan tujuan perhiasan  adalah perbuatan yang haram (berdosa). manakala malaikat tidak akan  memasuki rumah  yang terdapat patung.

SABDA RASULULLAH .

maksudnya : "Malaikat tidak  akan memasuki  rumah yang terdapat  di dalamnya  patung-patung  atau gambar-gambar (sesuatu yang bernyawa"


Jangan Kerana Fesyen Agama Kita abaikan .

Syukran Jazilan.

5 comments:

Mimey eidah said...

agak dah..rantai tu msti ad smbl sometng,sltmt tada bli..mcm2 usha mereka..nice sharing

Meow Meow said...

eh ? yeke ?

Azzifarun Nurafizza said...

Alhamdulillah. terima kasih kerana menegur. syukur kerana awak perihatin. sy pula seorang yg lupa & alpa.. terima kasih atas perkongsian.. :)

Nur Aischa said...

ya allah betul kea semua ni?? aisyah pun ada rantai burung hantu ni pastu pernah pakai juga bila keluar, masyaallah..kalau betul lah semua tu,aisyah sanggup buang rantai tu.. hmm T_T

Boboi Boy said...

Alhamdulillah semua dah sedar.Buang ja bagi yang ada tu.Yahudi punya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...