Allah Itu Sweet



Assalamualaikum dan selamat malam.


Bersyukur kepada allah kerana telah memberi kita peluang untuk terus hidup didunia ni.Berterima kasih lah dekat allah yang telah memberi kesihatan tubuh badan yang sihat.Kita hanya hamba Allah yang biasa dan lemah dan hanya mampu berdoa dan terus berdoa untuk Allah.

Allah Itu Sweet?


Apakah yang dimaksudkan ni?
 

Haa okay.Bukan pasangan ja boleh kita kata sweet.Post gambar dengan pasangan je dah kata sweet.Kalau pasangan halal Alhamdulillah.Ni kebanyakannya pasangan yang haram.Astaghfirullah.Beginilah manusia.

Kalau nak tau,Allah juga sweet.Dimana kita berada disitu ada Allah.Dia ikot ja kita pergi merata tempat.Allah sering menemani kita jika kita berduka dan bersedih.Alah sentiasa bersama kita.Jadi tak pernah ada rasa takut sebab Allah yang berkuasa itu sentiasa bersama kita.

Sweet kan?

Allah ni lagi sweet daripada pasangan kita tu.
Allah ni peneman bicara.

Banyak yang terpendam dalam lubuk hati kita ni.Kadang-kadang rasa segan nak luahkan dekat manusia.Bukannya boleh dapat jalan penyelesaian.Dan kadang-kadang ada kata yang tak terluah.

Tapi pada Allah kita manusia tidak perlu malu untuk meluahkan segala masalah kita.Allah Maha Mendengar.
Walaupun terkadang ada kata-kata yang segan untuk dituturkan dengan kata-kata, tapi Dia kata takpe. Tak perlu ucapkan dengan kata-kata pun. Tak perlu susahkan diri untuk susun ayat. Sebab Dia kata Dia dah tahu apa yang terpendam dalam hati saya tanpa perlu saya kata apa-apa. Wah! Allah tu sweet kan!
"Katakanlah, " Jika kamu sembunyikan apa yang ada dalam hatimu atau kamu nyatakan, Allah pasti mengetahuinya," Dia mengetahui apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi. Allah Mahakuasa atas segala sesuatu."
(Ali 'Imran: 29).



Setakat ni saja lah Anuar dapat post entry baru untuk memberi tahu kepada yang belum mengetahui.Sama-samalah kita ingat dan terus ingat.Allah tempat kita luahkan perasaan.Jangan Lupa Berdoa Dekat Allah.Assalamualaikum.

Syukran Jazilan.

2 comments:

Diana Azis said...

sesungguhnya Allah itu Maha mendengar, Maha Mengetahui, Maha Memahami..maka wajarlah kita sebagai hamba hanya meminta dariNya.. :)

Boboi Boy said...

Yaaaaaaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...