Come to papa Raya !


Assalamualaikum Umat Islam sekalian :))
Gambar kt atas ada kaitan tntng apa yg aku nk beleter nieh..
Hee..Sebenarnya tak kuat beleter pon...
Belakon ja lebih...Kuat beleter guna keyboard ja...
Guna mula Tak reti ma...Kt sekolah diam saja...

Dh la sikit-sikit..Satgi lari pulak topik !
Ary nieh 24 Ramadhan or 24 August 2011,,Tahu tak hampa tinggai Lagi 6 hari jaaa na puasa,nk diet,nk mkn sdp-sdp msa Tok Bilal azan maghrib ! ALLAH HU AKHBAR ALLAH HU AKHBAR !! Dan seterusnya..Masa bulan posa nyh lah aku mkn sdp-sdp yg tak aku nak mkn msa bulan lain...Bersyukurnyaa aku dpt mkn makanan yg sdp-sdp selama sebulan nyh...

Dup-Dap-Dup-Dap,
BUkak-Tutup-Bukak-Tutup,

Jgn lah tutop terus..Kalau tutop terus tak pasai hampa umat islam..Tak raya lah kott ...Ka tak sempat nak bertaubat..Dok egt nk qaya ja,Sampai na bertaubat memohon keampunan pons tak sempat..Raya-raya jgkk,egt Allah sma..Tuhan yg menciptakan kita..
Kita ptot bersyukur lah,sbb Allah jadikan HARI RAYA untok kita..
Ingat 2...DH lah skit-skit bg tazkiroh..Hee..Bakal ustaz kott..

Lagi 6 hari ja kot kita nk sambut HaRI Raya AidilFitri ..Hari yg meriah dan sonok bg kita umat Islam..Setelah berusaha dgn penuh gigih untok berpuasa selama sebulan,yg posa penuh..Tahniah !
Tk sbaq nyaa na raya nieh !! Hee..Duet raya haqap-haqap byk daripada biasaaaa ,..Kepada yg bermurah hati nk bg duet raye kt aku 2,bg lh byk-byk..Tahun nieh aku dh besaq..Segan lahhh nk p kutip duet raya kt umh orang !! Orang gelak kot aku p...
Kalau hampa tgk aku pon hampa kata aku tak lyk p kutip duet raya..Hee..Yg mengenali aku 2,mungkin tau..

Sekarang nieh dok posa g..Hampa jgn egt raya dh..Jgn dk men mercun nahh...stgi tak psai-psai raya dkt wad icu ..tak icu liang lahat...Jaga-jaga...Bju raya beli dak lgii ?? AKu dh beli dh...Tp tak cukop lgi lah..He..Ary sabtu nnti nak beli lagi ! Yes-yes..
Bju raya dh dpt..Sluaq dh dpt..Semua dh dpt..Apa yg tak dapat lagi?? Duet raya lah ! Jgn kedekut sgt tw ! Hampa kt baek..Pemurah pulak 2...Cun melecun 2 Tak tw lah nk kta..
Kuih raya byk dak kt rumah hampa..?? Aku nk p bwk rombongan p serang umah hampa nyh..Haha..Cita bab kuih raya,terasa lapaq pulak..Hee..Kelmarin aku baru habis tolong mak aku wt kuih..Mak aku buat dua jenis jaa..yg len 2 beli ...Hampa wt kuih apa pulak? Harap-harap sdp lah noh..Jgn yg msok angin suda tw !

Stgi tak psai-psai saket perot..Tak sbaq na tgu cuti nieh..Leh men mercun dgn kwn-kwn yg dok kt asrama nun jauh disana..Kwn-kwn sekolah rendah..Lama tak jumpa depa..Rndu..Ingat lagi ka depa Jalan nk mai umh aku nnti?? Haha ..Harap hmpaaa egt nah..Kalau tak egt,nnti aku pelekat signboard kt tepi jalan ! Aku rasa dh la kot setakat nieh cerita aku...Nk msok wktu berbuka dh nieh..

Aku nak ucapkan SElamat Berbuka puasa...SElamat Hari raya AIdilFItri bagi umat Islam di dunia ..Nk mintak maaf banyk-bnyk...Sapa yang maafkan aku,aku bg duet raya..Hee,..Nnti mai lah umh aku oke budak-budak sekalian.. !! NAh lagu raya kt hampa !



Syukran Jazilan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...