Maher Zain Sebagai Teladan

Assalamualaikum Umat Islam sekalian ..
Sapa tak jwb berdosa oke ! Dh tw hang 2 umat Islam,jwb lah..Hee.Ary nieh aku nk cita kt hampa tentang serba sedikit tentang Maher Zain ..Tak bnyk lh..Setakat yg aku tw !! Sebelum 2,Hampa kenai dak dy sapa? Kalau tak kenai saja ar..Msti hampa tak lyn lgu-lgu islam nieh..?? Lagu-lagu dy semua terbaekk belaka ! Kalau hampa dgaq rasa nk insaf kot..Aku dgaq pon rasa nk bertaubat..Lagu dy ada jugak yg menceritakan tntng perjalan hidop dy yg dulu..Kisah Silam dy..Dy ada kisah silam,Kita pon mesti ada punya..

Maher Zain dy lahir pada tahun 1981..Sewaktu dy umoq 8 tahun,keluarga dy pindah p Sweden..Kt negara owunx White 2 lah dy memulakan zmn persekolahannya..Dan selepaih tu,dia msuk Universiti dan mendapat gelaran sarjana muda dalam Aeronautical Engineering..Dia seorang yg kuat muzik..Masa dy remaja dulu,dia lebih suka menghabiskan masa dy dgn kwn-kwnnya di sekolah..Nk tw dak apa depa buat ? Depa suka menyanyi,ber-rap dan mengkaji tentang segala hal muzik ..Dy juga suka menulis..Bkn cm hampa ,baloq nk tulis...Cikgu bg keja skolah buat tataw..Bkn nk buat..Kena pksa bwu buat kot..? Haha ..

..Setelah sekian lma dalam bidang muzik di sebagai penerbit muzik di Sweden,,Maher Diperkenalkan oleh Red-One ...Msti tak tw Red-One 2 apa bnda..Meh cnie na cita..Red-One 2,adalah seorang penerbit muzik yg berbakat dan meningkat naik dalam bidang muzik di Sweden.Red-One ialah makhluk Allah yg berketurunan Morocco yg tinggal di Sweden..Maher mula bekerja dgn Red-One sebagai artis dari Sweden dan kemudian dy berpindah ke New York iaitu negara yg sibuk je memanjang..
.Selama beberapa tahun ia berada di tengah-tengah kesibukan negara NY tu,mereka bekerjasama dgn artis seperti KAT DELUNA di dalam album debutnya yang termasuk lagu yg mendapat hits seperti 'Whine Up dan Run The Show'.
Walaupun Maher mengecapi kemasyhuran dan banyak orang menggambarkann sebagai pekerjaan mimpi bagi seseorang yg begitu muda dalam bidang ini,Tetapi untuk Maher rasanya seperti ini jauh dari apa yang dia sebut 'mimpi',"saya mencintai muzik,tapi saya benci segala sesuatu  dikelilingi itu,selalu merasa ada sesuatu yang tk benar"...

Setakat nyh je lah...
Harap hampa teruja mendengar
Assalamualaikum !

Syukran Jazilan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...