Real Madrid benam Villareal



3-0 untuk Real Madrid..Real Madrid kelab terkaya didunia telah membenam Villareal sebanyak 3-0..Permainan yang amat menarik..

Madrid - Real Madrid kembali memetik kemenangan besar. Kali ini Villarreal yang menjadi korban keganasan Los Merengues setelah laga antara keduanya berkesudahan dengan skor 3-0.


Kemenangan atas Villarreal dalam laga di Santiago Bernabeu, Kamis (27/10/2011) dinihari WIB membuat Madrid kembali naik ke posisi dua klasemen dengan poin 22. Mereka terpaut satu angka dari Levante di posisi teratas dan unggul satu angka dari Barcelona di bawahnya.


Karim Benzema, Kaka dan Angel Di Maria menjadi pencetak gol kemenangan Madrid dalam laga tersebut.


Skor 3-0 untuk Madrid ini juga melanjutkan keganasan anak didik Jose Mourinho dalam beberapa pertandingan terakhir. Setelah diimbangi Racing Santander pada 21 November lalu, Madrid selalu memetik kemenangan dengan membuat 21 gol dari lima pertandingan.


Bermulanya Perlawanan...


Baru tiga minit pertandingan berjalan Madrid sudah membuka keunggulan saat tandukan Sergio Ramos meneruskan umpan Xabi Alonso merobek gawang Villarreal. Namun pengadil membatalkan gol tersebut kerana dianggap telah terjadi offside.


Dua minit berselang Madrid benar-benar merobek gawang The Yellow Submarine.  Karim Benzema yang membuat penyokong di Santiago Bernabeu bergelora di awal perlawanan.


Di minit ke tujuh Cristiano Ronaldo melepaskan sepakan padu beliau dari dalam kotak penalti,kemudian sepakan padu beliau ditepis kemas oleh Diego Lopez. Tendangan sudut yang tercipta dari detik tersebut menciptakan kesempatan lain buat tuan rumah. Kali ini Kaka yang mensia-siakan peluang saat sepakan kemas dari Di Maria terhadang oleh Mateo Musacchio.


Kaka! Skor berubah menjadi 2-0 di minit ke 10. Kembali Di Maria punya peranan dalam proses gol ini, pemain asal Argentina itu menipu pertahanan lawan sebelum melepas sepakan ke arah Kaka. Sepakan bekas pemain AC Milan yang padu itu terus ke sudut bawah gawang pihak lawan. Sepakan padu tersebut tidak dapat ditepis kemas oleh Diego Lopez.


Madrid kemudian mempunyai beberapa peluang untuk mencipta gol. Gol Real Madrid datang buat kali ketiga pada minit ke-30.Iaitu gol jaringan Di Maria..


Lewat serangan balik yang cepat Kaka melepaskan sepakan pada Marcelo, bola kemudian berpusing-pusing dengan lajunya ke arah Benzema dan Di Maria. Nama yang disebut akhirnya meledak gawang Villarreal dan mengubah kedudukan menjadi 3-0.


Memasuki babak kedua Madrid masih tampil dengan permainan yang menarik dan menguasai perlawanan. Namun permainan tidak begitu menarik seperti babak pertama, peluang yang datang kurang..


Tidak ada gol tambahan tercipta di babak kedua ini.Keputusannya masih 3-0 sehingga tamat perlawanan..


Susunan Pemain:


Real Madrid: Iker Casillas, Sergio Ramos, Pepe, Marcelo, Alvaro Arbeloa, Sami Khedira, Xabi Alonso ('80 Fabio Coentrao), Cristiano Ronaldo, Angel Di María ('70 Mesut Ozil), Karim Benzema ('75 Gonzalo Higuain), Kaka

Villarreal: Diego Lopez, Mateo Musacchio, Gonzalo, Jose Manuel Catala, Christian Zapata, Bruno, Jonathan De Guzman ('72 Javier Camunas), Cani, Borja Valero, Giuseppe Rossi ('60 Mario Gaspar Perez Martinez), Marco Ruben ('76 Marcos Senna)


Syukran Jazilan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...